Glimpse Of The Past: Dark Goddess

Now, this is my first fashion post (sort of) and a glimpse of the past. It’s all about a costume.🙂 And all because I just found some old pics from eleven years ago…

Dies ist mein allererster Fashion-Artikel (oder soetwas in der Art) und ein flüchtiger Blick in die Vergangenheit. Es dreht sich um ein Kostüm.🙂 Und alles, weil ich alte Bilder von vor 11 Jahren gefunden habe…

I think this pic was taken in 2000 when I was 19. Yes, you’re right: I’m supposed to be a Dark Goddess. How observant of you.😉 Back then I wasn’t very good with accessories. I thought a watch would be enough. (Yes, I’m wearing a WATCH with this costume! I never said I had much fashion sense, have I?)

I glaube, dieses Bild wurde 2000 aufgenommen, als ich 19 war. Ja, richtig erkannt: Ich stelle eine Dunkle Göttin dar. Wie aufmerksam von euch.😉 Damals hatte ich kein Händchen für Accesoires. Ich war davon überzeugt, dass eine Uhr ausreichen würde. (Ja, ich trage eine UHR zu diesem Kostüm! Ich habe niemals behauptet, ich hätte einen Sinn für Mode, oder?)

I did sew this costume myself. The first (and last?) garment I ever sewed. I wore it only twice but it’s still in my closet. My Mom had purchased the fabric: black on one side, gold on the other.

Das Kostüm habe ich selbst genäht. Das erste (und letzte?) Kleidungsstück, das ich jemals nähte. Ich habe es nur zweimal getragen, aber es hängt noch irgendwo in meinem Schrank. Meine Mutter hatte den Stoff gekauft: schwarz auf einer Seite, gold auf der anderen.

Ahh! Those were the days, my friends…😉

Hach! Das waren noch Tage, Freunde!😉

Here’s a little more detail. The fabric shimmers golden. There’s a sash to bind around the waist and a kind of veil/cape attached to the shoulder.

Hier kann vielleicht einige Details erkennen. Der Stoff schimmert golden. Man bindet eine Schärpe um die Taille und an der Schulter ist eine Mischung aus Umhang und Schleier befestigt.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s